zondag, maart 27, 2011

Chef Cherine

Een tijdje geleden had ik mijn nichtje van 9 jaar aan de telefoon.

ik : Dag Cherine, is mama thuis?
C: Ja maar die ligt te slapen
ik: mm wat ben je aan't snoepen?
C: ik heb juist een paar eitjes gebakken
Ik: JIJ ? alleen?
C: ja natuurlijk! ik bak ook pannenkoeken
Ik: oh ja?
C: uhuh, een half pak bloem, iets minder dan een liter melk en vier eieren!

Een paar dagen later zag ik mijn zus en haar dochter bij mijn ouders,

Zeg zus, misschien kan je Cherine eens leren verloren brood te maken
C: Dat kan ik al heel lang hoor! Eieren, beetje melk, boterhammen soppen en bakken, klaar! Poepsimpel
ik: ga jij maar naar de kokschool later
C: zeg tante Tineke, dat zullen we dan wel zien, daar denk ik nu nog niet aan. Ik kan nog alle richtingen uit!

Vorige week kreeg ik telefoon van Cherine.

C: Tante Tineke, ik heb een taart gebakken voor Oma, kom je seffes ook een stukje proeven?
De bodem is van bladerdeeg, lekkere pudding en kersen bovenop en ik heb die helemaal alleen gemaakt.

Een half uurtje later mocht ik mee smullen van de taart en ze was lekker!!! Een waar talent dat nichtje van me!

3 opmerkingen:

liesetje zei

amai zo jong en dat allemaal al kunnen! super!

cal zei

Sounds like she's quite a chef in the making!

Judy zei

Het is zo leuk als de nichtjes en neefjes groter worden en uiteindelijk ons beginnen voorbij te steken :-)