maandag, januari 17, 2011

Straatsburg


Normaal hou ik altijd een dagboek bij als we trips of verre reizen maken maar deze keer ben ik het vergeten. Het waren ook maaaaaar 2 nachtjes maar wel zoals vanouds met zijn 3-tjes.

Eef vond op het internet het Beaucour hotel. We kregen een juniorsuite met jacuzzi!!! Nu onder een suite versta ik wel iets anders maar het was een mooie ruime en propere kamer. Eef sliep er op een degelijk zetelbed helemaal apart van ons slaapgedeelte. Perfect dus!

Straatsburg mag er zijn! Je kan er hier alles over lezen. Mooi vond ik 'La Petite France', Hoog stond het water van de Ill. Imposant was de Cathédrale Notre-Dame. Lekker eten deden we bij 'Maison Kamerzell' en een Italiaan vlakbij het hotel waar het super lekker eten was.
Januari is solden maand en ook in Straatsburg. Eef heeft hare slag geslaan bij Ikks. Ed kocht een paar LP's en ik een sjaal. Macarons kochten we dan weer bij één van de vele lekkere patissiers. Wijn hebben we ook gedronken maar niet gekocht. De Pinot Gris blijft een lekkere wijn!

De dorpjes in de buurt zijn zeker de moeite om te bezoeken. Wij bezochten Riquewihr en Obernai. Riquewihr lijkt wel op een spookstad in januari. De vele restaurants die het dorpje rijk is waren allemaal op vakantie. Gek!
De paar dagen waren snel om en voor we zaterdag weer naar huis reden zijn we nog snel even aan het Europees parlement gestopt om een paar grappige foto's te trekken. Mooi gebouw trouwens! Meer foto's van onze trip volgen later.

3 opmerkingen:

MyriamC zei

Hotel ziet er heel leuk uit. Dat Italiaans restaurant was toch toevallig niet 'Il Girasole'? Daar hebben wij een paar jaar geleden heel lekker gegeten maar ik durfde het niet aanbevelen omdat de laatste reacties op www.linternaute.com niet zo denderend waren.
Dat er daar in die kleine stadjes niet veel te zien was kan ik wel snappen. Die hebben een heel drukke kerstmarkt achter de rug. Als je van kerstmarkten houdt is de Elzas zeker een aanrader trouwens.

Tine zei

En ineens viel me de naam binnen van het restaurant. http://www.ilgirasole.fr/fra/index.php was het.

Het lag vlak bij ons hotel.

Eefke zei

Leve hasseltspelleke