woensdag, januari 12, 2011

US of A

Zeker 10 minuten waren mijn ogen gefixeerd op de honderden druppeltjes regen die van het venster naar beneden gleden. Ze hypnotiseren me. Mijn gedachten dwalen weg...

Ik vlieg vanuit Melsbroek via Washington Dulles International Airport naar Dallas/Forth Worth om dan in El Paso Intl airport te landen. Onze thuisbasis voor meer dan een jaar.
Ik zie Ed weer in de verte staan, bruin gebrand, een brede smile en enkele mensen naast hem die ik niet ken maar me wel één voor één hartelijk ontvangen.

Het was hartje zomer in 1982. Ik herinner me plots die eerste kennismaking met de enorme droge hitte. Ik krijg heimwee naar ons one bedroom apartment on Viscount Blvd 79925 dat Eddy voor ons huurde terwijl ik in Belgie afscheid nam van vrienden en familie.
Naar die eerste avond, we bestelden Domino's Pizza en aten hem op aan "ons" zwembad. Naar de jacuzzi waar ik uren kon genieten van het krekelgeluid.

De 6 meter lange Lincoln met zijn versnellingen aan het stuur en de handrem aan je voeten. Waar je in een bocht van de ene kant naar de andere kant van de bank gleed.

De eerste kennismaking met een "shoppingmall", de winkels die 24 uur open waren zoals de 7eleven Waar je ging inkopen in de commissary of Safeway en je je "groceries" aan de kassa niet zelf moest inladen maar het werd voor je gedaan. De erg stevige "papieren" draagzakken! In Belgie had je enkel die uit plastiek. Zoveel mooie herinneringen, en ik kan er nog uren over vertellen en één ding is zeker, het zal altijd de meest zalige tijd uit ons leven blijven.

Ik hield van de droge hitte, het weerbericht wat je de zoveelste dag op rij zon voorspelde of dan die ene keer dat het toch eens een uurtje hevig onweerde en de droge grond het water niet kon slikken waardoor de kelder appartementen onder water stroomden, die ene keer dat je 's morgens in bikini de deur opende en er 10 cm sneeuw lag...

De telefoon rinkelt..
"Hallo met Tine"
"Dag, zeg, het is met Danny hier, het is om te zeggen dat ik maandag om 8 uur de ramen kom zetten en we beginnen boven "
"Ah fijn! we kijken er naar uit"

Gedaan met het ophalen van herinneringen, it's back to reality!

3 opmerkingen:

liesetje zei

Mooi stukje! Ik kan zo met je meedromen ;)

MyriamC zei

Je hebt dat prachtig geschreven. Ik kan de heimwee voelen. Maar nieuwe ramen en binnenkort een nieuwe keuken is ook niet mis!

JudyBelg zei

"Ik ga deze dagen door de foto's verdwalen". Synchroniciteit. Heel mooi beschreven Tine.