zaterdag, januari 29, 2011

De fiets in de garage




Als er één iets is waar Ed en ik niet mee overeenkomen is het toch wel het weggooien van versleten voorwerpen. Neem nu bv Ed zijn oude fiets!
Een versleten fiets die nog van zijn broer geweest is tijdens diens schooltijd. Ed zijn broer is inmiddels 60 jaar!
Die fiets moet toch speciaal geweest zijn, je kon er niet meer op rijden, hij was verroest tot op den draad maar hij mocht niet weg. NEE die fiets blijft staan, die eet geen brood! En zo keek ik al jaren elke dag naar die fiets die in de garage stond.

Gisteren moesten we de garage boxen leeg maken want vandaag zijn ze die komen afbreken. Een aangetrouwd familielid van Ed heeft zelfs nog iemand gevonden die ze zelf ging afbreken en er nog 200 euro bovenop gaf. Leuk! Met dat geld gaan we dan met zijn vieren eens lekker uit eten!

Het afbreken ging vlot, ik bekeek het allemaal van achter het keukenraam. Na een uurtje of 2 was de klus geklaard. Tijd om de boel op te ruimen en naar het containerpark te rijden. We kwamen terug van de eerste lading toen ik voorzichtig aan Ed vroeg "Wat ga je met je fiets doen?" hij antwoorde "Tja, naar het containerpark zeker?" Naar het containerpark!? En zo verdween de fiets waar we al dikwijls woorden over hadden in de container oud ijzer!? Een historisch moment en ik heb er niet eens een foto van! Zonde!


Het weer: 22u32 -4 voelt als -7
Handbal Nelo - Initia 28-33 live op canvas+

2 opmerkingen:

MyriamC zei

Oh, wat herken ik dat! Bij ons is het net zo maar ik heb gelukkig vrij recent ook zo'n historisch moment mogen meemaken toen hij allerlei oude rommel uit eigen beweging naar het containerpark heeft gebracht.
't Zijn uiteindelijk toch goeierds hé, ons mannen.

JudyBelg zei

Haha W zei tegen mij dat hij nog een fiets had.
Toen ik die zag vroeg ik of hij optrad als champetter in Bokrijk.