dinsdag, februari 01, 2011

Koud

Ik heb nooit begrepen dat mensen het koud konden hebben. -1, -10 of -15
Ik slaap lekker met de venster open!
Sokken aan? Ben je nu helemaal gek!
Ik loop lekker met mijn blote tenen binnen en buiten!
Een sjaal of een jas aantrekken om de post uit de brievenbus te halen.
Ben je gek! Ik loop met mijn blote tenen en in t-shirt naar de brievenbus.

Vorig jaar werd ik 50.
Of het ermee te maken heeft weet ik niet, maar ik kan niet meer tegen de kou en deze ekster denkt er net hetzelfde over. Hij zat vanmorgen mij aan te staren alsof hij wou zeggen, laat me nu toch binnen. Later zag ik hem terug. Hij bolde zichzelf helemaal op tegen het raam en verborg zijn hoofd in zijn linker vleugel.

Het vriest vandaag -3
Ik draag dikke sokken, een sjaal en een jas om de brievenbus leeg te maken.
Ik doe het venster van de slaapkamer overdag dicht maar hoe koud het ook is, slapen met een gesloten venster, nee dat gaat niet maar gelukkig hebben we een super dikke malse donsdeken!

Vanaf nu hoor je mij niet meer zeggen dat ik een wintermens ben. Een zomermens ook niet want tegen de hitte kan ik al helemaal niet! Voortaan ben ik een lente en herfst mens!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Die 50 toch he... Ik hoop dat ik voorlopig ook nog goed tegen koude bestand blijf. Mij hoor je allezins niet klagen met dit weer :) Lies

MyriamC zei

Hier ook 's nachts altijd het raam open. Voor de rest kom ik met zo'n weer zo weinig mogelijk buiten.

Tine zei

Lies, ja die 50 he! Let op mijn woorden. Wacht maar tot jij zo oud bent ;-P

Myriam, awel ik blijf ook zoveel mogelijk binnen maar ik denk net dat dat verkeerd is! Wij zijn niet meer gehard tegen die kou ;-)

Anamcara zei

Net zoals ik, ;-) die uitersten zijn té tegenwoordig, en té is nooit goed.