vrijdag, februari 25, 2011

Chuckwagon Bar-b-Que


Een tweetal maanden geleden gingen we voor de eerste keer eten bij Chuckwagon Bar-b-Que in Tongeren. De uitbater is een echte Texaan , heet Chuck en staat zelf in de keuken. Sinds we ons hart jaren geleden in Texas verloren moesten we dit restaurant zeker eens bezoeken.
De eerste keer stonden we mooi voor een gesloten deur! Jaarlijks verlof! Wat een pech!

Een week later stonden we er terug aan de deur en deze keer met succes. Ik keek echt uit naar deze tête-à-tête . Het toeval wou dat er een collega van Ed aan het tafeltje voor ons zat. Ik vind het altijd zielig als ik iemand alleen in een restaurant zie zitten. We nodigden hem uit om bij ons te komen zitten. Ik had zin in een hamburger maar Ed zijn collega zat tegenover mij en ik was bang dat ik mijne ganse, zoals mijn grootmoeder dat zo mooi kon zeggen, "kom-es-voor" ging besmodderen met de sla, ketchup en tomaat die zo langs je burger afglijden terwijl je er lekker in bijt! Ik bestelde dan maar een chili con carne in plaats van een hamburger, dat leek me veiliger.

Een tijdje geleden beloofden we Philippe, de zoon van vriendin Rita, om eens samen bij Chuck te gaan eten. Dat deden we vanavond. "Man man man wat ne Burger. Real American style!" schreef Philippe achteraf op Twitter.
We werden hartelijk ontvangen door Chuck himself met een stevige handdruk. Zijn vrouw verwelkomde ons al even hartig. We bestelden een Appetizer mix voor 3 personen als voorgerecht. Een grote ronde schotel gevuld met allerlei gefrituurde hapjes. Onion rings, cheese sticks, calamaris, chicken nuggets, fishstick, shrimp en jalapeno's met kaas en de nodige dip sausjes.

Daarna koos Philippe een double bacon & cheeseburger, Ed en ik aten een double cheeseburger.
OMG! Zo zo lekker! Het vlees, "juicy gegrild". Chuck en zijn vrouw kwamen geregeld eens aan de tafel vragen of alles naar wens was. Normaal stoort me dat als ze dat zo een vier keer komen vragen maar niet bij Chuck en zijn vrouw. Toen ze vroeg of het lekker was kon ik alleen maar "hmmm zeer lekker" zeggen. Ik vroeg haar of het Amerikaans vlees was want de smaak van de burgers waren eerder zoals die van Burgerking. Ahja zei ze, onze grill is van dezelfde 'company' als Burgerking en die leveren ook het vlees omdat de burgers maar een bepaalde dikte mogen hebben anders rollen ze na de grilltijd niet uit de grill.

We waren echt dik gegeten maar Chuck en zijn vrouw lieten ons niet buiten zonder hun Cheesecake te hebben geproefd. Echte zelfgebakken cheesecake met kersen. De beste die ik ooit gegeten heb. Ik kreeg een hele uitleg van de de vrouw. Chuck maakt de bodem uit verkruimelde speculaas waar hij nog ik weet niet wat aan toevoegt zei ze, dan Philadelphia kaas en daar doet hij ook nog iets bij, vanille geloof ik en dan bakt hij die in de oven.
Zoals ik eerder zei. Het stoort "überhaupt" niet dat ze je 5 keer komen vragen of het lekker is. Het gaat er heel familiair aan toe. Met een stevige handdruk van Chuck, een hartelijke bedankt van de vrouw en 4 stukken cheesecake reden we tevreden terug naar Hasselt.

Het weer: 2:00 7°C mistig
Ed: heeft morgen vrijdag en maandag verlof

5 opmerkingen:

Mary Lou zei

WELL NO WONDER YOU DONT HAVE ANYTHING ON YOUR OLD ADDRESS! i found YOU!

Mary Lou zei

nOT SURE WHAT YOU SAID, BUT i SAID GLAD TO HAVE FOUND YOU AGAIN!

Mary Lou zei

THIS WAS INTERESTING READING THE TRANSLATION. tHE SYNTAX IS ALL WRONG NOW, i HAD AN AUNT WHO WOULD ALWAYS SAY HER WORDS BACKWARDS, AND HER FAMILY CALLED HER DUTCH BECAUSE OF IT. mY aUNT dUTCH WAS MY FAVORITE AUNT!

Tine zei

hahaha, I have a blast reading it myself through the translator. It's like a puzzle :)
Just started this new blog in January :) Sorry it's in Dutch this time. Well, if you don't understand what i'm saying you can always look at the pictures LOL xx

Tine zei

Now I get it, you found me through Cal I think :) I left a msg on her blog yesterday :)