zaterdag, februari 12, 2011

Vrienden voor het leven

Zij gaf mijn bloemetjes water in Duitsland.
Hij ging naar de keuring met onze auto zodat we weer veilig konden rijden als we terug uit de USA kwamen.
Zij stonden ons op te wachten in Melsbroek.
Ik mocht een maandje voor we op avontuur gingen de eerste fruitpap aan hun zoontje geven,
zij en ik stopten samen succesvol met roken in 1990.
We dronken wel duizend kopjes koffie samen, aten kilo's taart.
Wij brachten voor hun in 1983 een Vic20 computer mee uit El Paso TX.
Barbecueën deden we altijd samen, zaten uren buiten in de zomer
Gingen samen op stap, hielpen elkaar met de poets en de strijk.
We brachten elkaar restjes eten om te proeven.
Hun zoon noemde me Martineke Pralieneke
Ik kan nog uren vertellen....

Na 8 jaar Duitsland verhuisden we in 1990 allemaal naar Belgie.
Zij naar Opglabbeek en wij naar Kuringen. Het is niet eens gek ver van elkaar, een kleine 40 km. De eerste jaren zagen we mekaar nog veel maar dan ging ik weer werken en zij ook.
Hij werkte in Brogel, mijn man=lief in de Luikse provincie. We verloren elkaar een beetje uit het oog, telefoneerden minder en minder maar toch wisten we dat wat er ook gebeuren zou, we zijn er voor elkaar. We hebben nu eenmaal door Duitsland een speciale band opgebouwd.

6 jaar geleden kwamen ze naar onze zilveren bruiloft.
5 jaar geleden was ik er om haar te troosten bij het verlies van haar mama.
4 jaar geleden parkeerde hun zoonlief zijn auto bij ons tijdens het Pukkelpop festival.

Elk jaar kreeg ik een nieuwjaarskaartje met de boodschap. "hopelijk zien we ons in het nieuwe jaar nog eens een keertje" tot dit jaar.
Een week of 2 na nieuwjaar dacht ik ineens. Hee, geen kaartje van hun dit jaar? en toen ging de telefoon.
"Zeg Martineke, ik dacht nu telefoneer ik de nieuwjaarswensen en maak meteen een afspraak om mekaar weer eens een keertje te zien! Dit jaar is het gedaan, we pikken de draad weer op. Verdorie, we mogen elkaar niet uit het oog verliezen!!! Ze had gelijk!

Gisteren was het dan zo ver, we gingen weer eens op bezoek bij Sophie en JP. Onze tongen hebben niet stil gestaan. Niks voelde vreemd, alsof we mekaar de dag ervoor nog gezien hadden.
Het werd een hele fijne avond en ik kroop om 2:30 met een brede smile in bed! De volgende afspraak is al gemaakt!

Vandaag: is het de dag na het aftreden van
president Mubarak
Het weer: 16:34 12°C nu bewolkt maar zonnig geweest

Ik zag: een lieveheersbeestje
Waste: mijn haar voor het eerst na de snit en zit goed!

Zag: vandaag de krokussen bloeien
Eten: kipfilet, sla en verse kroketjes
Straks: naar Inita Hasselt-Bocholt
Fumeni: genoot van de buiten

4 opmerkingen:

MyriamC zei

Goh, dat jij dat allemaal nog weet zeg. Mooie herinneringen!

Tine zei

Ik denk dat ik haast elke dag van die 8 jaar kan herinneren. Het was een heel speciale en mooie tijd. Je woont ver van huis, je vrienden en familie zijn je buren. Iedere militaire familie die in Duistland gewoond heeft kan dit alleen maar beamen :-)

Mary Lou zei

that is one fat cat!

Tine zei

he is as big as a dog! weighs about 20Lbs :-) eats only 3.5 ounces of dry food a day! Diet food it is.