woensdag, februari 23, 2011

Schokkend nieuws

De aarde heeft gebeefd, niet in België maar in Christchurch, Nieuw-Zeeland. Telkens als er ergens een aardbeving geweest is, denk ik terug aan Palm Springs 1983.

Ik weet niet veel meer van dat weekendje Californië in 1983, alleen dat we dat weekend onze eerste ervaring met een kleine aardbeving hadden. Ik herinner het me alsof het gisteren was. Het moet een uur of 2 's nachts geweest zijn. We waren in onze eerste diepe slaap. Ik werd wakker van een grommend geluid in de verte. Heel zwaar en dof. Vervolgens hoorde ik een glas gerinkel, alsof er iemand met een trolley vol glazen door de gang van het hotel reed. Later bleek dit van de grote kristallen luchter in de hal te komen.
Ook al hadden we het nooit eerder meegemaakt, ik had meteen door dat het een aardbeving was. Ik riep tegen Ed "een aardbeving, wordt wakker" waarop Ed rustig bleef liggen en zei "mah nee, ze zijn hierboven aan het bowlen!" en op dat moment begint ons bed van links naar rechts te schudden, alles rammelde en ook Ed zat ondertussen met zijn slaapgezicht rechtop in bed!
Ik weet nog dat ik vroeg, "wat moeten we doen?" waarop Ed zei, "rustig blijven!" En op dat moment stopte het beven.
WOW, dat was even schrikken!!! Ik luisterde meteen naar de radio waar ze het niet eens de moeite vonden om het te vermelden. De rekken van de supermarkt lagen half leeg 's morgens maar iedereen deed alsof er niks gebeurd was. Gekke Amerikanen!

Het weer: 1:00am -3°C
Streek: 2 manden was
Kocht: een paar huisbroeken
Winkelen: deed ik in de Spar
Aan tafel: met z'n 3
We aten: kip California
Samen met Eef: keken we vanavond Desperate Housewives
Verbeterde: vorige blogpost

En dan dit nog:
Shame and Scandal in the family! Dat Koning Albert II met Delphine Boël een buitenechtelijke dochter heeft wisten we al. Vandaag blijkt dat zijn vader ook een buitenechtelijk kind had. Koning Albert II heeft dus een geheime halfzus! Hoera! Hij zou ook nog minstens 1 half broer hebben

3 opmerkingen:

cal zei

Hi Tine
Didn't realise you had this blog. I shall try and keep up with the help of the google translate button!

Tine zei

I didn't mention it because it's written in Dutch. You are going to have a blast translating lol ;-)

Tine zei

Cal, try http://babelfish.yahoo.com/. Just add the url and translate dutch to english.
Have fun ;-)