dinsdag, februari 15, 2011

Samish Blackfoot

Ergens vorige week was het precies december vorig jaar. De kerstboom staat voor zover ik me herinner weer ergens in de tuin om te herstellen van droge chauffage tijden maar de postbode bracht toch nog een laat kerstpakje. Niet zomaar een klein pakje, nee nee, een groot pak!! Het woog zeker 5 kilo en kwam rechtstreeks uit den Ameriek! Ik moest er 10 euro extra op betalen maar dat vond ik niet erg want het was een erg lekker pakje!

Een paar jaar geleden leerde ik Christine kennen via het internet. Chris is getrouwd met een "echte" indiaan. Zijn amerikaanse naam is Vic. Zijn indiaanse naam ben ik vergeten.
Vic's vader was een Blackfoot indiaan en zijn moeder Samish, Hij groeide op in de Samish tribe en voelt zich dus ook meer Samish dan blackfoot. Ze hebben 1 dochter, 2 zonen en een deel kleinkinderen en wonen op Whidbey Island in Seattle, Washington State.

Jammer dat ik haar zo'n 10 jaar geleden nog niet kende want dan hadden we mekaar zeker al in real life ontmoet. Chris en ik kunnen uren chatten, we zijn online soulmates. Vic noemt me nighthawk omdat het meestal wegens het tijdsverschil wel middernacht voorbij is als ik met hen chat.
Zo had ze het op een dag over slow cooking. Nu snelkoken ken ik maar slowkoken, daar had ik nog niet van gehoord. Nieuwsgierig als ik was wou ik dat ook wel eens proberen. Chris gaf me verschillende linken waar je een slowcooker kon bestellen en al snel had ik er eentje in mijn eigen keuken staan.

Ze had het over pulled pork die avond. Een gerecht wat ik ook niet kende. Doodsimpel zei ze. Koop een varkensgebraad, voeg er McCormick pulled pork kruiden en wat water aan toe en laat het op low zo een 8 uur garen. Je mag het deksel niet openen. Gewoon laten staan. Als het klaar is trek (vandaar het woord pulled) je het vlees met 2 vorken van elkaar en doe het tussen een hamburgerbroodje. Mayo en wat sla erop en smullen maar! Ik weet het is niet echt gezond eten maar wel lekker voor ne keer! :)

Goed en wel maar in Belgie pulled pork spices vinden is niet zo evident en zo begon het heen en weer verzenden van lekkere dingen. Ik stuur chocolade, zij stuurt me crockpot pakjes seasoning.
Deze keer stuurde ze me wel pakjes voor een half leger.

McCormick BBQ pulled pork, buffalo wings, sloppy joe, italian herb chicken, hearty beef stew, chili con carne, potato steamers, taco, fajitas, guacomole, enchilade en Jack Daniels mesquite marinade. Er zat nog Kamiya papaya oolong, Tahitian blend, Orange chocolate rooibos en Passion fruit green rooibos thee in de doos. Een Christmas stocking, een zelfgemaakte beads jewelery ketting en oorbellen, jellybeans en een shoppingbag voor een goed doel.

Overmorgen eten we Hearty beef stew! I'll keep you posted.


het weer: 2:22am 3°C
ging: vandaag met Petra naar Studioflash Attenrode
kocht: Elfo softbox
telefoneerde: met Fabienne en Rita
at: Spaghetti bolognaise
gaf: chocolade hartjes aan man=lief
hielp: nerveuze pa die zijn 'iemaajel' programma niet meer vond op zijn pc
keek: basta
sliep: tijdens de laatste show

Geen opmerkingen: